مجله مجیک طب

تمام آنچه که باید از دستگاه فری استایل لیبر ۲ بدانید

تمام آنچه که باید از دستگاه فری استایل لیبر 2 بدانید

“تمام آنچه که باید از دستگاه فری استایل لیبر ۲ بدانید”

 

 

فری استایل لیبر چیست؟!

نوعی از دستگاه های پایش قند خون است که این دستگاهها با هدف کمک به کنترل قند خون در بیماری دیابت تولید شده‌اند.
در بیماری دیابت معمولاً یا انسولین به اندازه کافی تولید نمی شود یا بدن توانایی استفاده بهینه از آن را ندارد که باعث افزایش یا کاهش قند گلوکز  خون می‌شود.
این نوسانات در قند خون فرد عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ای به دنبال دارد که برای جلوگیری از عوارض و بهبود کیفیت زندگی افراد دیابتی، پایش قند خون توصیه شده است. پایش قند خون معمولاً در دو نوع “کوتاه مدت” و “بلند مدت” انجام میشود.
کاهش قند خون کوتاه مدت در منزل به وسیله خود فرد دیابتی انجام میشود که به آن خود پایشی گفته و یا توسط پزشک به وسیله آزمایش هایی مانند: ای وان سی اندازه گیری میشود که به آن پایش قند خون بلندمدت گفته میشود. پایش قند خون در ابتدا با نوار تست قند خون انجام میشد. که برای بالا بردن کیفیت و راحتی فرد دیابتی دستگاه های جدیدی به نام دستگاه پایش پیوسته قند خون وارد بازار شدند.
فری استایل لیبره نسل جدید و تحول اساسی در دستگاه های پایش قند خون است. در این نسل از دستگاه های پایش قند خون که شامل یک دستگاه خوانش و یک سنسور برای نصب بر روی پشت بازوی فرد دیابتی است، قند مایع میان بافتی در هر دقیقه اندازه گیری میشود و به صورت فواصل ۱۵ دقیقه ای ذخیره میشود. سپس فرد میتواند با نزدیک کردن دستگاه خوانش در فاصله ۱ تا ۴ سانتی متری اطلاعات را به دستگاه منتقل کند.

 

فری استایل چه مزیت هایی دارد؟!

یکی از مزیت های منحصر به فرد دستگاه فری استایل لیبره سنسورهای آن هستند که می‌توانند تا ۱۴ روز بر روی بازو نصب باشند و با وجود آنها دیگر نیازی به سوراخ کردن انگشت فرد برای اندازه گیری قند خون نیست. که این مسئله خود باعث میشود تا افرادی که ترس از سوزن دارند و این کار برایشان درد آور بود و یا به دلایل مختلف فرصت اندازه گیری با تست نوار قند خون را نداشتند هم در وقت صرفه جویی کنند و هم خیلی راحت و بدون درد و فقط با یک اسکن ساده میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. به علاوه این سنسورها را میتوان حتی در آب هم استفاده کرد که این هم خود مزیت دیگری محسوب میشود.
یکی از مزیت‌های دیگر و اصلی دستگاه فری استایل لیبره اطلاعاتی است که به فرد در مورد وضعیت قندخون وی ارائه میدهد و فرد می‌تواند از اطلاعات برای کنترل بهینه قند خون خود استفاده کند تا با اطمینان خاطر از عوارض دیابت و شرایط ناخواسته مانند هایپوگلایسمی و یا هایپرگلایسمی جلوگیری کند.
کار کردن با دستگاه هم بسیار راحت است و همه میتوانند از آن استفاده کنند و آن را یاد بگیرند و به راحتی با چند لمس ساده از صفحه لمسی آن اطلاعات مد نظر خود را به دست بیاورند.

 

چه کسانی نمی توانند از فری استایل لیبره استفاده کنند و معمولا برای کدام نوع دیابت مورد استفاده قرار میگیرد؟!

فری استایلی برای کودکان زیر ۴ سال افراد دیالیزی تایید کامل نشده است.
این دستگاه را هم افراد دارای دیابت نوع یک و هم افراد دارای دیابت دو نوع دو میتوانند استفاده کنند.

 

دستگاه تست قند خون فری استایل لیبره چه اطلاعاتی به شما می‌دهد؟!

با اسکن کردن سنسور اطلاعات آن به دستگاه منتقل میشود. و شما میتوانید موارد زیر را در دستگاه خوانش مشاهده کنید که هرکدام اطلاعات خاص خود را ارائه میدهد.
زمانی که سنسور اسکن کنید دستگاه شما اطلاعاتی در مورد مقدار قند خون روند کاهش و افزایش آن و نمودار ماه‌های اخیر اطلاعاتی ارائه میدهد. وقتی که مقدار قند را به صورت عددی در دستگاه خوانش مشاهده میکنید، در کنار آن فلش های قرار داده شده است. که این سلسله ها روند کاهشی یا افزایشی بودن قند خون را در ساعات آینده بررسی میکنند. همچنین میتوانیم محدوده قند خون هدف خود را در این دستگاه تنظیم کنیم تا بر اساس آن قند خونمان را ارزیابی کند. علاوه بر آن نمودارهایی طراحی شده که به وسیله آنها خلاصه سابقه قند خون نشان داده میشود. و فرد دیابتی میتواند اطلاعاتی در مورد نمودار قند خون ۲۴ ساعته خود مشاهده کند. و به این وسیله متوجه تاثیر مواد غذایی و فعالیت های روزانه بر وضعیت قند خون خود گردد.

همچنین نمودار ها میتواند سطح قند خون را در مدت ۷، ۱۴، ۳۰ و یا ۹۰ روز گذشته نشان دهد. اطلاعات دیگری که این دستگاه به فرد دیابتی ارائه میدهد محدوده زمانی ثبت شده در طیف هدف قند خون است. یعنی به طور مثال فرد دیابتی در طی ۷ روز گذشته چند درصد از قند خون وی در طیف هدف مد نظرش بوده است. یا شخص در طول هفت سال گذشته چند بار به کاهش سطح قند خون دچار شده است. با این اطلاعات فرد دیابتی و پزشک میتوانند به راحتی برای کنترل بهینه قند خون و اقدامات لازم را برنامه‌ریزی کنند.

 

تمام آنچه که باید از دستگاه فری استایل لیبر 2 بدانید

دستگاه فری استایل لیبره را از کجا و چگونه میتوان تهیه کرد؟!

این دستگاه در حال حاضر با نسخه پزشک در آمریکا و برخی از کشورها مانند ترکیه عرضه میشود.
یکی از محدودیتهای خرید این دستگاه هم این است که باید دستگاه و سنسور هر دو متعلق به یک کشور باشند.
که متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها این دستگاه به کشور ایران عرضه نمیشود.

اما مجیک طب توانسته این دستگاه را از روش های مختلف و با کاهش هزینه، و حتی با وجود نرخ بالای ارز و تحریم ها برای افراد دیابتی تهیه نماید.

 

 

شما میتوانید برای ثبت سفارش و یا مشاوه برای خرید این دستگاه با کلیک بر روی لینک زیر همین حالا اقدام کنید

کلیک کنید : خرید دستگاه دستگاه فری استایل لیبر ۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *