مجله مجیک طب

ویژگی چسب های ورزشی (چسب های عضله)

ویژگی چسب های ورزشی (چسب های عضله)

ویژگی چسب های ورزشی (چسب های عضله)ویژگی چسب های ورزشی (چسب های عضله)

 

ویژگی های چسب کنزیوتیپ (چسب عضله) عنوانی است که در این مقاله سعی داریم شما را با آشنا کنیم.
شما میتوانید بهترین چسب های موجود در بازار را مزایا و معایبشان، را بررسی کرده و نکات مهم درانتخاب چسب مورد نظرتون رو قبل ازخرید پیدا کنید.
چسب عضله یا کنزیوتیپ بیشتر برای ورزشکاران تولید و کاربرد دارد. این چسب ها برای درمان مصدومیت های ناشی از ورزش، پیشگیری از کشیدگی عضله، دررفتگی مفاصل (فیکس کردن) طراحی شده‌اند تا مجبور نباشید در جلسات تمرین، که دردوره نقاهت قرار دارید و در بهترین فرم خود نیستید، شرکت هم نداشته باشید.
یک چسب عضله‌ عالی باید راحت و استفاده از آن آسان باشد، و از مصدومیت ناشی از تمرین یا هر نوع فعالیت ورزشی دیگری جلوگیری کند.
از آنجایی که گزینه های متفاوت فراوانی وجود دارد، که رسیدن به بهترین انتخاب کار سختی است.

 

مدت زمان استفاده از کنزیوتیپ ها:

کنزیوتیپ ها چسبناک، محکم و بادوام طراحی شده‌اند بطوری که بین ۱ تا ۱۰ روز خاصیت و دوام خود را حفظ میکنند.
اگر ترجیح میدهید یک کنزیوتیپ را برای مدت کوتاهی استفاده کنید، لازم نیست که خیلی نگران طول دوره‌ مصرف آن باشید. در هرحال اگر می خواهید چسب عضله‌ تان را برای چند روز استفاده کنید یا نمیخواهید دائماً تعویضش کنید، میتوانید به دنبال گزینه‌های بادوام ‌تری هم باشید.

آیا چسب های عضله ضد آب هستند؟

کنزیوتیپ ها معمولاً هنگام ورزش استفاده میشوند، پس لازم است در مقابل مقداری ساییدگی و مقدار زیادی عرق مقاوم باشند. بطور معمول بیشتر چسب‌های عضله در مقابل آب مقاوم هستند. با این حال انتخاب های اختصاصاً طراحی شده برای شنا و ورزش‌ های درون آب نیز وجود دارند.

 

جنس این مدل از چسب ها از چیست؟

چسب عضله‌ کنزیوتیپ می‌تواند از کتان، اسپندکس، نایلون یا دیگر فیبرهای منعطف ساخته شده باشند. اغلب این موارد تنفس پذیر هستند ولی اگر پارچه‌ خاصی را در نظر دارید مطمئن شوید که قبل از خرید جنس آن را دوباره بررسی کنید. کنزیوتیپ‌ها در نوارهای برش خورده و رول‌های طولانی ارائه میشوند. نوارهای برش خورده بیشتر برای مبتدیان مناسب هستند زیرا شما را از فکر کردن به اینکه هر بار باید چه مقدار چسب استفاده کنید بی نیاز میکنند. با توجه به چیزی که گفته شد رول‌های بلند برای افرادی که مقدار چسب مورد استفاده ‌شان را میدانند گزینه‌ای عالی خواهد بود.

 

 

*در این بخش به یکسری از سوال هایی که ممکن است برای برخی از شما پیش بیاید میپردازیم*

 

چسب عضله برای چه مدت باید به بدن متصل باشد؟

برخی از آن‌ها، دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. آنها میتوانند در هر بار استفاده تا سه روز دوام بیاورند. گزینه‌های چسبناک تر و با دوام تر میتوانند تا ۱۰ روز استفاده شوند ولی باید توقع خود را با بررسی مجدد مدت زمان استفاده تنظیم کنید. مخصوصاً اگر می‌خواهید آن را زیر آب استفاده کنید.

 

آیا میتوان دوباره از یک چسب عضله استفاده کرد؟

وقتی کنزیوتیپ جدا شد سعی کنید دوباره آن را متصل کنید اما این چسب، روغن و سلولهای پوستی مرده را جذب میکند. پس وقتی یکبار آن را به چیزی چسباندید دیگر امکان چسباندن دوباره‌ آن وجود ندارد.

 

چسب عضله چگونه کار می‌کند؟

چسب عضله فشار خفیفی به پوست شما وارد میکند و همینطور که حرکت میکنید از خود واکنش نشان میدهد و فشار کاهش پیدا میکند و حرکتی که تجربه میکنید را اصلاح میکند.
دکتر اسکار نووارد میگوید:”نوع برش، کشش و جهت چسب طوری تنظیم میشود که قابلیت فنری درمانی‌ای را ارائه دهد. او اضافه میکند که این چسب می‌تواند سیستم عصبی را نیز تحریک کرده و باعث کاهش درد شود. این قابلیت درد، ورم، ثبات مفاصل، اسپاسم عضلات، فرم بدن یا بیوفیدبک را بهبود میبخشد.”

 

چگونه از چسب عضله استفاده کنیم؟

اندازه‌ دقیق معینی برای همه وجود ندارد زیرا چسب عضله باید با توجه به نوع روند بهبود و نیازهای ورزشی شما استفاده شود. به همین دلیل توصیه میشود قبل از خرید با یک متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید.

با توجه به چیزی که گفتیم، مراحلی وجود دارد که به هر دلیل یا به هر نوعی که بخواهید از کنزیوتیپ استفاده کنید، باید انجام دهید.
دکتر اسکارنووارد می‌گوید:«قبل از زدن چسب، پوست باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه چربی و رطوبت باشد.»
با انجام این کارها می‌توانید مطمئن شوید که چسب به خوبی به پوستتان متصل شده است.

 

چطور چسب عضله را جدا کنیم؟

مراحلی وجود دارد که باید برای جدا کردن چسب عضله بدون آسیب زدن به خودتان طی کنید.
دکتر اسکارنووارد می‌گوید:«ابتدا مطمئن شوید پوست ناحیه‌ مورد نظر را به خوبی کش داده ‌اید. سپس از یک دست برای وارد کردن فشار مستقیم به چسب استفاده کنید و به آرامی با دست دیگر چسب را در جهت رشد مو جدا کنید.

او اشاره میکند اگر چسب را به زور بکشید یا از بدن جدا کنید میتواند باعث آسیب به پوست شود. دکتر اسکارنو اضافه میکند که با استفاده از روغن یا لوسیون در ناحیه‌ مورد نظر، قبل از جدا کردن چسب، میتوانید درد آن را کاهش دهید.

اکثر کنزیوتیپ‌ها طوری طراحی شده اند که در برابر عرق، حمام کردن، و هر نوع دیگری از آب مقاوم باشند. پس بله، عموماً می‌توانید با آن زیر دوش بروید. ضد آب بودن چسب مورد نظر را دوباره چک کنید و در نظر داشته باشید که اگر در معرض آب فراوان قرار بگیرد ممکن است کمتر دوام بیاورد.

 

ویژگی چسب های ورزشی (چسب های عضله)در نهایت

یک کنزیوتیپ عالی می‌تواند مزایایی داشته باشد که هرگز تصورش را هم نمیکردید.
این وسیله نوعی چسب معجزه‌آسا است که میتواند به درمان و جلوگیری از کشیدگی های دردناک مختلف کمک کند.
اگر از درمانهای گران قیمت و راه حل های به درد نخور خسته شده‌اید، احتمالا زمانش رسیده که گزینه‌ جایگزینی ارزانتر و بسیار مؤثر، یعنی چسب عضله یا کنزیوتیپ را امتحان کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *